Followers

Saturday, February 6, 2010

Pencari petai tumbuk harimau



KECEDERAAN yang dialami oleh Yok selepas diserang harimau di Sungkai, Perak kelmarin.


TELUK INTAN – Seorang lelaki Orang Asli nyaris maut selepas diserang seekor harimau ketika dia dalam perjalanan mencari petai di kawasan hutan berhampiran Kampung Ras, Sungkai tengah hari kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira pukul 1.30 petang itu, Yok Meneh, 47, terpaksa bergelut dengan haiwan berkenaan yang secara tiba-tiba menyerangnya dari arah belakang.

“Terkejut besar saya apabila tanpa diduga, harimau sebesar manusia dewasa itu mengejar dan menerkam saya.

“Dalam pergelutan itu, badan, kaki dan tangan saya cedera teruk tetapi saya nekad untuk terus melawan. Ketika itu saya hanya fikirkan untuk menentang harimau itu selagi ada nyawa,” katanya menceritakan detik-detik cemas kejadian itu kepada Kosmo! Ahad.


Sumber Kosmo


No comments:



ARTICLE SEBELUM INI